Politica de returnare
Retragerea renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator)
§ 1
Procedura de retur
- Se completeaza formular de retur.
- Se trimite produsul (conform punctului 3 - Date returnare) in atentia departamentului Retur. Pachetul trebuie sa contina o copie a facturii fiscale de cumparare a produsului/chitanta de la curier și cererea de retur.
- Puteți formula orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa contact@firmadeincredere.ro.
- Formularul de retur in format printabil poate fi descarcat si prin urmatorul link: FORMULAR RETRAGERE DIN CONTRACT.
- Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii mai sus mentionati. Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
- Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos.Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
- Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de catre consumator, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
- Confirmarea comenzii se va efectua telefonic sau online pe e-mail sau retele sociale .Coletul ajunge la dvs prin curier, iar plata se face in numerar, pentru platile prin transfer bancar, coletul se trimite dupa incasarea platii.
§ 2
Diminuarea valorii bunurilor returnate (ConformO.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3@)
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală și tactilă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
-
acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau
pierderea dreptului de retragere:
- – ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- – ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- – zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe.
Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat(carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.)se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014. (ACESTE PRODUSE POT FI TESTATE LA MOMENTUL RECEPTIEI).
Consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract conform dispozitilor O.U.G. 34 din 2014.
@ Art. 14, Alin. 3:
"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii
produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar
pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor."
CENTRUL DE CERCETARE A OPINIILOR CLIENTILOR CBOK SRL recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.
§ 3
Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici *) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator*(Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a si b)
Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa contact@firmadeincredere.ro sau completand formularul de retur.
Conditiile de retur in cazul persoanelor juridice ( operatori economici* )/clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator*
- Perioada de 15 zile lucratoare de la data intrarii in posesie a produsului / produselor.
- Completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu).
- Produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit.
- Produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maximum 15 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur.
* Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).
Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit.
§ 4
Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :
CENTRUL DE CERCETARE A OPINIILOR CLIENTILOR CBOK SRL - departament Retur
Adresa: Bvd. Timisoara, nr.139, Depozit 4
, Sector 6, Bucuresti - CP 061316
Telefon: 0771 620 020,
E-mail:
comenzi@firmadeincredere.ro
Program de lucru: Luni -Joi 08:30-17:00 / Vineri 08:30 - 14:30
Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus) sau prin curierat.
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul
detransport (AWB)
, cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa
protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata
transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester,
carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului
astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului
si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat
sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa
caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 3 - 5 zile de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.Nu se poate face returnarea coletului prin Posta Romana.
In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi incheiat procesul de constatare in prezenta agentului de livrare.
Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator." Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a)
*Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;